1989 | Birth in Eisenach |
2007 - 2012 | Study of Psychology at the University Leipzig Title of master thesis:
Examining Psychotherapy Processes in Psychoanalytical Child Therapy. |
2009 - 2012 | Research Assistant at the Department of Child and Adolescent Psychiatry,
Psychotherapy and Psychosomatics, University of Leipzig, Prof. Dr. Kai von
Klitzing Research project: Psychoanalytic Child Therapy (PaCT) for
the treatment of children aged 4 to 10 years with Depressive and Anxiety
Disorders |
since 2012 | wissenschaftliche Mitarbeiterin und Doktorandin im Forschungsprojekt AMIS an der
Klinik und Poliklinik für Psychiatrie, Psychotherapie und Psychosomatik des
Kindes- und Jugendalters der Universität Leipzig, Klinikdirektor Prof. Dr. Kai
von Klitzing |
Publications:
Otto, Y., Kolmorgen, K., Andreas, A., Köppe, C., von Klitzing, K., &
Klein, A. M. (2015). Selbstberichtete Ängste und Strategien zu deren Regulation
bei Kindern im Grundschulalter. Praxis der Kinderpsychologie und
Kinderpsychiatrie, 64,351-367.
Stadelmann, S., Otto, Y., Andreas, A., von Klitzing, K., & Klein, A. M.
(2015, published online). Maternal Stress and Internalizing Symptoms in
Preschoolers: The Moderating Role of Narrative Coherence. Journal of Family
Psychology. doi:10.1037/fam0000054
White, L. O., Klein, A. M., Kirschbaum, C., Kurz-Adam, M., Tsapos, N., Uhr,
M., Müller-Myhsok, B., Hoffmann, K., Sierau, S., Michel, A., Stalder, T.,
Horlich, J., Keil, J., Andreas, A., Resch, L., Binser, M., Costa, A., Wolf, C.,
Scheuer, S., Ising, M., & Kai von Klitzing (in press). Analyzing pathways
from childhood maltreatment to internalizing symptoms and disorders in children
and adolescents (AMIS): A study protocol. BMC Psychiatry.
Michel, A., Keil, J., Andreas, A., White, L. O., Sierau, S., Costa, A.,
Kurz-Adam, M., Tsapos, N., & Klein, A. (2014). Folgen von Vernachlässigung
im Kindes-und Jugendalter. Monatsschrift Kinderheilkunde, 162 (12),
1090-1096. doi: 10.1007/s00112-014-3144-3
Otto, Y., Andreas, A., von Klitzing, K., Fuchs, S., & Klein, A. M.
(2014). Traurig, besorgt und ängstlich: Depression und Angststörungen im
Vorschulalter - Befunde zu Relevanz, Symptomatik und Beeinträchtigungen.
Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie, 63 (3), 154-176.